Artykuły

Pamiętaj, że pracujesz z ludźmi! Negatywne konsekwencje ignorowania potrzeb pracowników

27.04.2012 Autor: Karolina Kukla
W niniejszym artykule znajdą Państwo informacje dotyczące negatywnych konsekwencji ignorowania potrzeb pracowników. Pracownicy, którzy odczuwają, że ich opinia oraz rola w firmie są mało istotne, mają skłonność odczuwania niskiej satysfakcji z pracy, co może prowadzić do przejawiania przez nich zachowań dewiacyjnych. Często odnotowuje się przypadki, w których nieetyczne zachowania pracowników narażają firmę na ogromne starty, a czasami doprowadzają do jej bankructwa. W niniejszym artykule opisano tego typu przykłady, aby podkreślić wagę standardów etycznych oraz odpowiedniej kultury organizacyjnej dla rozwoju firmy. Skutecznym narzędziem budowania kultury i etyki organizacji są badania opinii i postaw pracowników, które mogą zapobiegać pojawieniu się i rozwojowi dewiacyjnych zachowań w firmie. Dzięki tego typu badaniom pracownicy czują się bardziej doceniani, mają wyższą satysfakcję z pracy oraz odczuwają silniejsze przywiązanie do firmy, co znacznie zmniejsza ryzyko przejawiania przez nich nieetycznych zachowań.

Karolina Kukla

Materiał dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników portalu..

Udostępnij